Fotogalerie

Prostory školky (foto jirikaplan.cz)

foto:jirikaplan.cz

Od školního roku 2016/17 vkládáme fotografie na rajče.cz , viz. výše zveřejněn odkaz :-)

Školka v přírodě

1. den – příjezd

Cesta nám utekla jako voda. Po příjezdu jsme se ubytovali, děti se rozdělily do pokojů podle svého přání a šli jsme se podívat na hřiště. Poté na nás čekal oběd (rýže s masem). Máme za sebou první odpolední klid, který proběhl relativně odpočinkově :-D Počasí nám nyní moc nepřeje a asi nás dostihl déšť  z Ostravy, tudíž jsme společně v herně a děti koukají na Šmoulíky a staví domečky a města z Lega. Zatím jsou všichni hodní a nikomu není smutno, nikdo nepláče :) Déšť přešel a počasí nám umožnilo vyjít ven na menší procházku do okolí, abychom protáhli trochu nožky :-) Poté jsme si zahráli míčové hry na hřišti u hotelu a šup na večeři. Večeře byla vydatná a děti odnášely talíře prázdné :) Kdo by taky odolal zelí brambor maso :D (jo pár se jich našlo, co vynechali zelí , chichi :-P ) Neco jsme si poskládali, zahráli společenské hry, procvičili slovní zásobu formou her a šli se pomalu ukládat ke spánku. Až na pár „nespáčů“ , usnuli všichni jen co položili hlavu na polstářky :) Takže dobrou noc a zítra se opět ozveme i s fotkama :)

2. den

Ahoooooj, zdravíme :-) Ráno bylo chladné a docela dlouho jsme spali, cca do 7, úspěch :-D Snídaně byla pro všechny veliký zážitek formou rautu“ na co mám chuť, to si vezmu“. Děti si braly párečky, vajíčka, křupky s mlékem, buchty..no co hrdlo ráčilo, to si dopřály :) šikulky :) Po snídani, jsme si zahráli různé hry u stolu a poté nám přijela první pošta :) Přečetli jsme a rozdali dětem pohledy, z kterých měly velikou radost. Počasí nám moc nepřálo, avšak na procházku k přehradě to stačilo. Alespoň nám vytrávilo na oběd :) Odpoledne jsme dnes využili na hraní na hřišti. Překvapením potom bylo, když přijel pán z hračkářství a dovezl dětem dárečky formou hraček :-) Super, tolik radosti a úsměvu na jejich tvářích člověk jen tak nevidí :-D Večeře měla také veliký úspěch – řízek s bramborovou kaší – snězeno rychlostí blesku. Máme tedy další super den za námi….teď už jen relax, pohádka a hraní s novými hračkami :) Takže, máme se skvěle, jen by to chtělo lepší počasí (což podle předpovědi by od zítra mělo být) :-)

3. den

Konečně… sluníčko nás vítá :) vstáváme do sluníčkového dne :) Snídaně opět vydatná :) od párečků po křupínky s mlíkem a bábovkou…Dětem tady prostě chutná. Na pokojích jsme si potom uklidili, převlékli se na ven a šli užívat prvního sluníčka na hřiště. Na hřišti jsme si zahráli míčové hry a pohybovky (Bumbrlíka, přehazovaná, Budulínka, Zajíčka). Jelikož je tady krásná příroda, nedá to člověku, aby se na chvíli nešel projít do okolí. Vyrazili jsme k nedalekému hotelu DUO. Tam jsme spočli, zahráli si hru na kytičky, poznávali je na místní louce. Plní elánu jsme se vrátili na náš hotel na oběd. Co nás čekalo? BUCHTIČKY S KRÉMEM!!! Mnam!!! :-D …. Spočli jsme a vydali jsme se na velkou procházku, kde jsme pozorovali a učili se pojmenovávat jarní kytičky. Dokonce se nám povedlo najít fialový petrklíč. Malovali jsme na chodník cestu z Bohumína na naší chatu, poté se děti rozhodly nakreslit obrázky pro maminky a tatínky :-) Před večeří nás navštívil „pošťák“ s dopisy od rodičů, které hned dětem vykouzlily úsměv na tváři :-) ) Společně jsme si zazpívali, zahráli „tichou poštu“ a vykládali si své prožitky z dneška. Dětem je tady dobře a věřte maminky, že vaši miláčci si to tady užívají a někteří překvapují, jak dokáží vše zvládnout :)

4. den

„Halo Děti, vstávejte“…. volalo na nás sluníčko… vyjímečně děti vstávali až v 7… zřejmě je zmohla únava :)   PO vydatné snídani jsme neztráceli tedy čas a šli jsme se projít na místní přírodní fitness protáhnout své svalíky a kostičky :) Kousek od chaty u přehrady jsme si tedy zacvičili a měli jsme štěstí, že jsme tam potkali nějakého místního rybáře, který zrovna nahazoval prut. Děti byly natolik fascinovány, že jsme potom dostali i menší instruktáž a názornou ukázku rybaření a úlovku :) Nicméně čas ubíhá a my jsme se vrátili na oběd na hotel. Opět a zase prázdné talíře. Po odpoledním odpočinku nás čekalo Hledání pařezové chaloupky a plnění lesních úkolů. Stavění sluníček z kamínku, poslouchání zpěvu ptáčků, poznávání jarních kytiček, stavění z větviček domečky apod. Plně nabití dojmů a zážitků jsme večer usedli k večeři. Na večer jsme si přečetli příběh o Budulínkovi a Červené Karkulce, díky kterým jsme si popovídali o důležitosti ochraně přírody, proč se musíme starat o naši přírodu a jak ji můžeme pomáhat. V rámci projektu Recyklohraní jsme si upevnili dovednosti v oblasti enviromentální výchovy.